Rear Window (TV) (1998)
    
|
Regi:
Jeff Bleckner |
PRODUKSJONSLAND
USA |
GENRE
Thriller |
NORSK
TITTEL
- |
SPILLETID
89
minutter |
|
Produksjon:
Sheldon Abend |
Manus:
Eric Overmyer
Larry Gross |
Basert
på en historie av:
Cornell
Woolrich |
Handling/Kritikk
Denne nyinnspillingen av Hitchcocks klassiker er
først og fremst et skreddersydd comeback for Christopher Reeve. Og Reeve viser
både mot og snev av sitt klassiske talent i rollen som den invalidiserte
interiørarkitekten som finner interesse i naboens tvilsomme affærer. Filmen er
tro mot originalen i den grad Reeves tilstand aksepterer det, og dette gir den
sin del av stil og klasse. Regissør Bleckner greier dog aldri å opprettholde
samme grad av suspense som Hitchcock gjorde med 1954-versjonen, og det hele
forblir en kuriositet, om enn en gledelig sådann.
Copyright © 29.3.2003
Fredrik Gunerius Fevang
|